13 Haziran 2011 Pazartesi

Zeytinyağlı Taze Fasulye



Blogumun adı boşuna "Bana Dair" değil, kozmetik postlarından sonra konsept kaygısı taşımadan yemek tarifi de ekleyebiliyorum bu sebeple, eee boşuna biraz ondan biraz bundan demedik. İsmek'in Osmanlı Mutfağı kursuna gittiğimden bahsetmiştim. Koca bir dönemi geride bıraktık ve geçen hafta sonu kursumuz malesef bitti. Keşke zamanı geri çevirme şansımız olsa da aynı tayfa baştan alsak herşeyi. Zaman su gibi akıp geçmiş, şaka maka baya kabarık bir tarif defterimiz olmuş. Fırsatım olsa hepsini teker teker yapıp burada paylaşmak isterim. Neyse işte Zeytinyağlı Taze Fasulye'yi de kurstaki tarife göre yaptım. Orda yaparken tencereye çiçek şeklinde dizip borcama ters çevirip çıkarmıştık, evde şova gerek yok zaten lezzeti yeter değip normal pişirdim.Tarif zeytinyağlılar konusunda usta babaannem tarafından oldukça beğenildi, bundan sonra zeytinyağlıları ben yapacakmışım:) Cennet canıma minnet, yemek yapmayı seviyorum. Yaz aylarının vazgeçilmez tadı için:

-1 kg ayşe kadın ya da çalı fasulyesi
- 2 orta boy soğan
- 4 adet iri domates
- 1 su bardağına yakın zeytinyağı
- şeker, tuz

Fasulyeler ayıklanır, uzunlamasına 2'ye bölünür.Soğanlar yemeklik ince ince kıyılır, domatesler de kabukları soyulup minik küpler halinde doğranır. Fasulye ve domates karıştırılıp tuz eklenir. Pişireceğimiz tencereye bu karışımın yarısı konulur, üzerine fasulyeler eklenir, en üste kalan karışım konulur. Üzerine zeytinyağı ve şeker eklenip, önce harlı sonra kısık ateşte fasulyeler sararana kadar pişirilir. ( Ben zeytinyağlılarda hafif tatlılık sevdiğim için 2,5 tatlı kaşığı kadar toz şeker koydum, pişerken tuz eklemesi de yaptım, tadı oldukça yerindeydi.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz değerli, bizi onlardan mahrum bırakmayın